BAT- CMC

TREBALLS DE CULTURA CIENTÍFICA 2021-22
 
BATXILLERAT ARTÍSTIC (1r C)

L’art apel·la als sentits i a les emocions. Abasta una àmplia gamma d’activitats humanes, diferents maneres de crear i expressar-se. Aplega disciplines molt diferents com: la música, la fotografia, la literatura, la dansa, el cinema, l’escultura, la pintura, la gastronomia...

La ciència és un conjunt de coneixements adquirits per mitjà de la observació i el raonament. És el saber conscient i capaç de ser comunicat i discutit, amb l’objectiu de comprendre la realitat.

No són mirades contraposades. Al contrari, es complementen. Cada vegada guanya més pes la convicció que la investigació en ciència no és només l’aplicació del mètode científic (mirar, provar, deduir, repetir, buscar la llei), també hi intervé la imaginació, la inventiva i l’atzar, tres conceptes bàsics en l’art. D’altra banda, la creació artística cada cop té un component reflexiu i discursiu més remarcable. Les obres d’art no només s’exposen sinó que s’expliquen.

Us presentem alguns dels treballs que han fet els alumnes del batxillerat artístic d'enguany:

LA PERSPECTIVA SEGONS FILIPPO BRUNELLESCHI  (Ines Caubet) 

ART I MATEMÀTIQUES: ELS QUADRES IMPOSSIBLES D'ESCHER (Edgar Vidal)

EDWARD HOPPER, EL REALISMO POÉTICO EN SU MÁXIMA EXPRESIÓN (Joan Griful)

LA RAÓ ÀURIA EN EL COS HUMÀ (noelia Howard)

MARIA SIBYLLA MERIAN: LA CIENTÍFICA ARTISTA (Pau Regada)

 

BATXILLERAT CIENTÍFIC i TECNOLÒGIC (1r A)

A la vida quotidiana moltes de les coses que fem són actes científics o si més no, els fem gràcies als avenços científics: trucar per telèfon, prendre'ns un antibiòtic, embalar coses amb plàstics, pagar amb una targeta de crèdit, buscar informació per internet,  viatjar en avió, imprimir en 3D, etc.

L'alumnat de les modalitats científica i tecnològica han presentat uns treballs molt interessants i n'hem seleccionat uns quants.

EPIGENÈTICA I CÀNCER (Alejandro Real)

ELS ROBOTS EN LA MEDICINA (Júlia Franconetti)

ELS PLÀSTICS (Maria Jiménez)

BLOCKCHAIN (Rubén Jiménez)

LA COLONITZACIÓ DE L'ESPAI (Marc Sistach)


BATXILLERAT SOCIAL i HUMANÍSTIC (1r D)

Com pot millorar la ciència la vida de la gent?  Quines implicacions tenen els avenços científics en la societat? D'on provenen les paraules que utilitzem en ciència? De quina manera aprenem? Com i on viurem en un futur? Som capaços de jutjar si una teràpia és efectiva o és un frau? Aquestes i altres preguntes són les que es van plantejar l'alumnat del batxillerat social i humanístic. Aquí us presentem una mostra dels seus treballs.

BOSCOS TERAPÈUTICS (Laia Pi)

LA TERÀPIA AMB ANIMALS (Britney Reyes i Mireia Turcanu)

ELS MEDICAMENTS HOMEOPÀTICS (Arnau Donaire i Cecilia Ureña)

L'APRENENTATGE (Salma El Hamdami)

EL DEJUNI INTERMITENT (Aitana Muñoz i Alba Martínez)

 
 
Presentació : "Hacia una gestión sostenible del planeta"




<iframe src="https://www.ccma.cat/video/embed/5806788/" allowfullscreen scrolling="no" frameborder="0" width="500px" height="281px"></iframe>

MOSTRA DE TREBALLS DE L'ALUMNAT DE 1r DE BAT DEL CURS 2014-15:

 1. Fracking - Paula Alonso i Maria Cerqueda.
2. Els nous materials en l'esport - Guillem Ibàñez i Jan Marsino
3. La síndrome de Tourette - Maria Erola i Núria Ritort
4. Dietes veganes i vegetarianes - Souhaila el Hamdani i Gina Prat
5. Una imatge val més que mil paraules - Urgell Comella i Jana Pellicer
6. Trastorn de l'espectre autista (TEA) - Sònia Marcuello i Noelia Martínez
7. Estudi d'unes explotacions lleteres de l'Alt Urgell - Clara Garreta i Andrea Baraut


MOSTRA DE TREBALLS DE L'ALUMNAT DE 1r DE BAT DEL CURS 2013-14:

1. PRODUCTES ECOLÒGICS - Ariadna Llobet
2. DROGUES: QUIN EFECTE TENEN?, COM ES DETECTEN? - Ariadna Ruiz i Mar Coll
3. ELS PARÀSITS - Anna Ripoll in Judith Remolins
4. LA DIABETIS - Maria Rebés i Núria Sansa
5. ELS BOLETS- Anna Rebés i Marta Vilés
6. ELS TRANSGÈNICS - Maria Bastida i Lua Cousillas
7. COM INFLUEIX L'ALIMENTACIÓ EN EL RENDIMENT ESCOLAR? - Ariadna Buchaca i Marta Arias
8. L'ENERGIA I LES SEVES FONTS - Júlia Garriga i Anna Ribera
9. DEMÀ ÉS EL FUTUR - Eric Simona
10. MATERIALES Y CONSTRUCCIÓN DE UNA PIRAGUA -Luís Fernández Pereira
11. EL LÍMIT DEL CÒS HUMÀ EN L'ESPORT- Natalia castaño i Jordi Serrato
12. HOLOGRAMES- Albert Eroles i Eduard Boné



Algunes persones van voler completar la seva exposició amb pel·lícules de manufactura pròpia. L'Ariadna Llobet, per exemple, va acompanyar el seu treball amb una pel·lícula que ella mateix va gravar, on entrevista a diferents persones sobre el tema dels aliments ecològics.





I aquest és el vídeo de l'Anna Rebés i la Marta Vilés. Es titula: CAÇADORES DE BOLETS




I si voleu saber com augmentar el vostre rendiment acadèmic, mireu el vídeo de la Marta Arias i l'Ariadna Buchaca.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.